Nyktert och nostalgiskt

Älskade vännen M är gravid och illamående. Älsklings-E planerar för sitt stundande bröllop och jag och R tar examen och går ut i den yrkesverksamma verkligheten i januari. Hjälp! Vad hände?

Igår satt vi med benen i kors på vardagsrumsgolvet och byggde med lego. Vi sprang barfota i sommargräset och bakade sockerkaka i lekstugan. Och på fredagskvällarna såg vi på Disneydags tills det var dags att hoppa i badkaret. Lillasyster och jag lekte skola med alla våra fyrtioelva gosedjur och vi bläddrade länge i våra bokmärksalbum. Vi hoppade hopprep på asfalten ute på gatan, och vi spelade faktiskt till och med kula på skolgården!

Och i lågstadiet var jag tvungen att stå i rakt led tillsammans med resten av min klass på morgonen för att ta fröken i hand och niga (eller för killarnas del bocka) för att få kliva in i klassrummet. Och i skolmatsalen slevade mattanterna hela tallriken full med tomatsoppa trots att jag sa "pyttepytte". Och matresterna fick man inte slänga. Man skulle sitta kvar tills man ätit upp; utan några armbågar på bordet. Och man skulle tugga med stängd mun. -Hade man tur hann man springa fram till soptunnan när mattanterna vände ryggen till.

Vi börjar bli gamla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback