Födelsedagsweekend i bilder

(Tack för gratulationerna, faster och S!)
Vår weekend i Oslo kan sammanfattas med ett enda ord: REGN.
Men trots detta hade vi en underbart mysig helg. Vi fick en fantastisk frukostbuffé på hotellet bestående av hundra sorters pålägg, färska brödlimpor, yogurtar och filmjölk med tolv sorters flingor, färsk frukt i klyftor, bacon och omelett, kokt ägg, kaffe och te. Vi promenerade länge på stan tills vi var blöta in på skinnet och simmade sedan i hotellpoolen och satt länge i bastun. Födelsedagen firade vi med drink i hotellets skybar, rosa champagne, och underbar svamprisotto med tillhörande ostbricka på restaurang.


Hotellet.


Här hade vi också kunnat bo. Om vi vore rika. Grand hotell.

Lunch på stan.


Humöret på topp trots ösregn.



En av stadens alla spårvagnar.


Jag under en stor staty utanför Oslos konserthus.


R sjunger ihop med statyerna.


R är också glad trots att det regnar.


Slottet.



Jag utanför Aker Brygge, som pappa hade rekommerderat oss att besöka.
Det var stängt- och behöver jag säga att regnet öste ner?




-Men vad gör väl lite regn? (Alla mina kläder i resväskan blev blöta!)

Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Nämen OJ vad blött det ser ut (lite i stil med det regn vi pratat om här i din blogg tidigare, hehe) och trots det ser ni ju ut att stortrivas. Gott! :-)



Kram!/Faster Tette.

Postat av: SVAR: elida

Hehe, ja det har blivit mycket regn-prat här på sista tiden! Kram!

2009-11-18 @ 20:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback