Födelsedagsmiddag nr tre =)

Vi tillbringade fredagskvällen i M och P;s nya fina lägenhet. Åt pizza och godis, spelade tv-spel och såg på film. Hade det slappt och mysigt.
Trots en lugn fredag vaknade jag med migränblixtar framför ögonen imorse. Typiskt efter en stressig vecka. Låg hela förmiddagen i sängen och njöt av varmt täcke medan huvudet värkte. Tänkte på en studie jag läst om, som visade att människor som lider av migrän har ökad risk att drabbas av en stroke. Låter mycket rimligt i mina öron. Synrubbningar och känselbortfall är ju klassiska neurologiska symtom.

Nu mår jag bättre.
Ikväll ska vi hem till mamma för att fira min födelsedag i efterskott.

Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Uscha, migrän är inte kul. :-( Hade det som yngre, varje månad i samband med mens, men efter att jag fått Zabina så var det puts väck och har inte återkommit sen dess. :-O Visst kan jag ha huvudvärk men inte som migrän.



Din andra faster har ju migrän också, stackarn. Och farmor din hade det som yngre. Minns när jag kom hem från skolan och hon ibland låg nedbäddad i ett mörklagt, svalt, tyst rum för att stå ut.



Har din mamma också migrän eller har du ärvt det från vår sida? Hur som helst - om du har tur blir det som för mig, att det försvinner den dagen du får barn! ;-) Om du nu ens vill ha barn förstås, det kan man ju inte så säkert veta att alla vill, hehe. ;-)



Hoppas du får en mysig kväll!

Kram!/Faster Tette.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback