Småbarn och småfisk

Jag kommer att drömma om sprutor i natt. Vi har vaccinerat ca 500 människor på vår vårdcentral idag. Delat på 5 sjuksköterskor. Ergo: JAG har vaccinerat 100 människor! De flesta av dessa var små barn med tunna armar och skrämda ögon. Det har gått bra, i de allra flesta fall. Jag försöker vaccinera dem så fort jag bara kan, så att de inte hinner fundera så mycket över vad som väntar. De allra minsta barnen får sin spruta i lårmuskeln, på så sätt kan mamma eller pappa hålla de små fäktande armarna och vända det lilla huvudet åt ett annat håll. Det har varit många ledsna skrik, och det har gått åt många bokmärken och klistermärken. -Men vi har varit jätteduktiga! Lillasyster, som också arbetar extra på vårdcentralen, har registrerat patienterna i datasystemet medan jag har plågat dem med sticksiga sprutor. R och mamma har turats om att vaccinera och registrera i ett intillliggande rum. I pauserna har vi mumsat bullar och kakor, som vår chef sprang ner på Ica och handlade under förmiddagen. Vi har haft en bra dag.

När jag och lillasyster var små och fiskade småfisk från bryggan i Hangö hela dagarna hade vi småfiskar innanför ögonlocken på kvällen när vi skulle sova.
-Ikväll kommer det att vara vaccinationssprutor.


Bryggan där vi fiskade vaccinationssprutor, eller hur var det?

Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Verkar vara rena familjeföretaget på den där vårdcentralen, hehe! ;-)



Kram och natti!/Faster Tette.

Postat av: SVAR: elida

Jamenvisst! =) Hihi.

2009-11-19 @ 10:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback