Brev till morfar

Det är höst nu, morfar. Hur är det hos dig? Blir det höst i himlen, eller är det alltid sommar och sol där du är? Jag hoppas att det blir lite höst ibland hos dig också. För det är vackert. Även om det är kyligt och deppigt också.

Jag gick en lång promenad imorse. Det var alldeles dimmigt och disigt ute, men inte så kallt. Bara så där lite lagom så att kinderna rosas, du vet?  Jag tog några foton på vackra löv och träd som du lärt mig namnen på. Jag såg några knotiga trädrötter också, som med dina fantasifulla ögon hade förvandlats till gubbar och troll.

Flyttfåglarna hade samlats på stranden. De väntar på de rätta vindarna, eller grönt ljus, eller vad de nu väntar på.

Bryggorna ligger tomma. Båtarna ligger på land och drömmer om våren.

Jag saknar dej.








Kommentarer
Postat av: Tette Merio

:-) Vackert - i både text och bild.



Kram!/Faster Tette.

Postat av: syster

Jättefint! Morfar hade varit stolt!

Jag tänker också alltid på honom nu när det är höst. Med alla vackra löv och liknande.



<3

2009-10-20 @ 18:16:31
URL: http://merios.blogspot.com
Postat av: SVAR: elida

Tack för snälla kommentarer =).

2009-10-21 @ 16:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback