Ny vecka nya tag

Ny vecka, ny praktikplacering. Jag börjar bli riktigt trött på att ständigt befinna mig i obekanta miljöer och bland okända människor. Dessutom ser jag verkligen fram emot en heltidslön att kunna sätta sprätt på! Det var längesen jag unnade mig en riktig shoppingtur. Och det lär ju dröja. Det studiemedel som strömmar in på mitt konto i höst måste jag snåla med inför januari, då jag med största sannolikhet kommer att vara helt inkomstlös. Fy. Sånt kan man ju ligga sömnlös över. Dags att söka jobb snart.
Hur praktikdagen var? Jag gick som undersköterska för att lära mig att hitta bland skåp och lådor. Så jag har duschat små tanter, rullat hår, bäddat sängar, serverat mat och tagit ett par venprover. Ganska trevligt, men Sabbatsberg känns slitet och gammaldags.
Imorgon går jag som sjuksköterska igen som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback