11 september

Det är den elfte idag. September. Elfte september. Det betyder att det är åtta (!!!) år sen terrorattackerna i New York! Åtta?! Herregud. Är det jag som börjar bli gammal, eller varför går tiden så otroligt fort??

Kommer ni ihåg vad ni gjorde när ni fick reda på vad som hade hänt i New York år 2001? Det gör jag.

Syster var så irriterad, kommer jag ihåg, för det vara bara prat på alla reklamradiostationer, och hon ville naturligtvis lyssna på musik. "Alla bara pratar om det där flygplanet!", utbrast hon. "Vilket flygplan??", frågade jag. "Mä, det där planet i New York", sa hon. Jag skyndade mig att sätta på tv:n, och ropade på mamma och syster. Tillsammans såg vi sen det andra planet flyga in i World Trade Center. I direktsändning.

"Nu blir det krig!", kommenterade mamma. "Helvete, nu blir det krig!".

Och så kommer jag ihåg Metros löpsedlar följande morgon. Två stora bolmande skyskrapor. Och på bussen var det dödstyst. Alla satt böjda över sina tidningar.


Kommentarer
Postat av: Timur

Jag kommer också ihåg vad jag gjorde den dagen, jag var hemma hos en kompis, vi satt i hans rum och snackade skit så plötsligt ringer hans mobil. Det är hans farsa som ringer för att berätta att USA är under attack, att ett flygplan precis hade störtat in i world trade center byggnaden, vi tyckte först att haha roligt april skä... men det är ju september, så vi slog igång tv:n och då fick vi också se när det andra planet kraschade in i det andra tornet i direktsändning.



Ruggigt vad man kommer ihåg men det har satt sina spår och ja fan va tiden går fort :S jag känner mig också gammal när du säger att det var 8 år sen!



Kram :)

Postat av: SVAR: elida

Ja, vi börjar väl bli gamla, haha...

2009-09-16 @ 11:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback