Avancerade skolkonster

Vi hade patientfalls-seminarium idag. Det var knepigt. Ojojoj.
Vi ombads nämligen vika namnskyltar att ställa framför oss på borden.
Så att läraren kunde tilltala oss vid namn.
Vi fick varsit A4-papper och en tjock markeringspenna.
Hur viker man ett A4-ark till en namnskylt utan att den kantrar över ända??
Det veks och veks om runt omkring mig.
Någon vek pappret på längden, någon annan vek det bara på mitten.
Benen gled och skylten välte.
Snälla!
Vika namnskylt fick man väl lära sig i lågstadiet!

Jag hjälpte mina blivande medsystrar med pappersvikandet.
Visste inte om jag borde känna mig stolt som behärskar namnskyltsvikandets ädla konst, eller förtvivlad över hur mina klasskamrater klarat sig igenom 15 (minst!) års skolgång utan att kunna vika en namnskylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback