Över gravida kvinnors horisont

Jag har pratat länge med älsklings-M i telefon ikväll. M är gravid och berättar om upplevelser från sin gravida horisont. Nyår tillbringade hon som den enda spiknyktra bland tjugo drägg på en hemmafest i Farsta. En rolig upplevelse, förklarar M. Hon skrattade gott åt spyor från balkongen och fylle-nostalgiska kärleksförklaringar. För att inte tala om nyårsdagens erfarenheter! Hon skrek och sjöng och tände lampor i lägenheten, bara för att få skratta åt bakis-rynkor i onda pannor och bleka ansikten under uppdragna täcken. 

Sen är det ju det där med maten! M har inte mått illa, bedyrar hon, men fy för lunchmatsalens matlåds-os! Och häromkvällen fick hon för sig att koka havregrynsgröt fast klockan passerat midnatt. Havregrynsgröt, av alla tänkbara läckerheter!

Och av alla byrålådans bh:ar är det plötsligt bara en som passar, berättar hon vidare. Och frågan är ju om det är värt att slösa pengar på nya bh:ar, när storleken varierar för varje vecka. Hon kanske får börja gå eau-de-naturell, funderar hon. Ingen bh?, frågar jag. Ja D blir säkert glad!

-Jag hittade en underbart elak sång på youtube framförd av två begåvade tjejer och tillägnad gravida kvinnor. Varsågod M. (Glöm inte att jag tycker om dig ändå =)).

http://www.youtube.com/watch?v=tJRzBpFjJS8


D och M i ett annat liv =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback